Publicitat
Comunicació · 17 de Setembre de 2013. 20:37h.

TV3 també explica als nens que Catalunya "va perdre la seva llibertat"

"Felip V no va tenir gens de compassió dels catalans"

L'Info K, l'informatiu del canal infantil de TV3, també va voler explicar als nens dies després de la Diada què va passar el 1714. D'aquesta manera, l'informatiu advertia que "segurament aquesta història no és la més alegre que heu sentit mai. Ni la més trista, ni la més avorrida. Però pareu l'orella perquè és ben real".

El programa recorda la Guerra de Successió i la lluita entre Castella, partidària dels Borbons, i Catalunya, partidària de Carles III. Igualment, assenyala que a Carles III li va caure "una herència sobtada" després de la mort del seu germà. "Va heretar un imperi i era tan poderós que no l'importava gens ni mica ser rei dels catalans. I va marxar com si res".

"El més greu va ser que els anglesos i la resta d'aliats dels catalans també ens van deixar plantats. La guerra estava ben perduda", assenyala, a més de denunciar que "el nou rei, Felip V, no va tenir gens de compassió dels catalans i va castigar el poble català amb un d'aquells càstigs que no s'obliden: el decret de Nova Planta".

"Era un conjunt de lleis que entre d'altres coses eliminaven la Generalitat, és a dir, el Govern. Catalunya perdia així la seva llibertat", se sentencia. L'Info K, finalment, va recomanar tres llibres sobre el 1714: 'La història que en Roc Pons no coneixia' de Jaume Cabré, '1714' de Jordi Sierra i Fabra i 'Aquell dia de 1714' d'A. Munné-Jordà.

Imatge del vídeo

Imatge de l'informatiu

Publicitat
Publicitat

100 Comentaris

Publicitat
#69 Romulo, Sant Just, 19/09/2013 - 09:24

La guerra va acabar en 1713 amb la derrota dels Borbons de Felip V i la victoria de la gran coalició de la qual Catalunya n'hi era part.

Malgrat haver guanyat la guerra, Catalunya va esser el gran perdedor del Tractat d'Utrecht, el qual va reconeixer Felip V com a legitim sobirà de Catalunya.

#69.1 Romulo, Sant Just, 19/09/2013 - 09:29

Uns mesos desprès de la firma del Tractat d'Utrecht, en 1714 els Corts Catalans van decidir que no volien aceptar els temes del tractat i van declarar la guerra contre Felip V.

Evidentment, anglesos i austriacs, ja en pau amb els Borbons, no van recolzar als catalans ni amb tropes ni material.

#68 Països catalans... Mai!!!!, Sa Pobla, 18/09/2013 - 17:45

Que fan aquests nins i nines cantant volem països catalans?(altre video) si aixo no ha existit mai. Fora catalanistes de Mallorca Fora!!. Mallorca es des mallorquins arruix no volem mentiders. Fora! Barco de rejilla a tots els imperialistes catalans. Visca Mallorca, visca es mallorquí i visca España

#68.1 JOSEP RUIZ GARCIA, SANTA COLOMA DE FARNERS, 19/09/2013 - 12:23

Que n'ets de `patat fill meu !!! com es que jo entenc el que dius? et posis com et posis les illes varen ser repobladas amb catanas de l'Empordà, i si parles com parles igual que els valencians es per aquest fet.
Em sembla que portes una memjada de coco que et deslegitima TOTALMENT

#67 que es aquest Mapa??, Tarragona, 18/09/2013 - 17:26

Aquest reportatge esta ple de cagades historiques, com lo de dibuixar españa com si encara castella y Arago no formesin part del mateix imperi. Lo de Rei dels catalans em mata, Cataluña mai a tingut ni tindra rei, el rey auria sigut d'España y el seu imperi a Carles Cataluña se la bufava

#66 anna, bcn, 18/09/2013 - 14:00

vergonya de tele i país

#66.1 fanatic , barna, 18/09/2013 - 15:31

en pocas palabras fantasias animadas de ayer y hoy esto es de extraterrstes estos tio se han tomado algo oh son actores

#65 Santiago, Mataró, 18/09/2013 - 13:34

Madre mía !!!! que manipulación de la historia más burda, exagerada y con que cara dura se deja caer. Cara dura de las que hacen época. Desde luego este adoctrinamiento a los niños, es espantoso. Desde los tiempos de las juventudes de falange y las nazis, que no se instrumentalizaba así a menores.

#65.1 I els que va adoctrinar Franco? Així esteu.., Lleida, 18/09/2013 - 15:45

Santiago i tu quina educació vas rebre? Tens més de 50 anys i et vas educar i adoctrinar en l'educació franquista i nacionalcatolicista? Ens fas creure que tu estudiant al franquisme no et van adoctrinar, i als nens catalans d'ara que són LLIURES si els adoctrinen? Els arguments unionistes de pena.

#65.2 A vera nen, carbura!, Tarragona, 18/09/2013 - 17:21

aquest reportatge son mitjas veritats, rey dels catalans no ho hauria sigut mai, perque lo que volia es ser rey de l'imperi español, pero a TV3 prefereixen no nombrar la paraula España, xq l'imperi catal no existia, ni a existit mai. LO dolent es els llibres recomants, patetics y sense rigor histori