TV3 ha informat els seus proveïdors que no pot fer front al pagament dels seus serveis i factures corresponents als mesos de juliol i agost per falta de liquiditat, segons informa El Mundo. Aquest cas se suma al del Departament de Benestar Social i Família, que a principi de setmana va anunciar que que no podia pagar les nòmines del mes de juliol als treballadors de les entitats socials.
Segons una carta a què ha tingut accés el diari de Pedro J. Ramírez, TV3 -amb un pressupost de de 213 milions d'euros- es compromet a solucionar el problema "quan la disponibilitat de tresoreria ens ho permeti". La missiva, signada pel director econòmic i financer de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Joan Bosch Rovira, s'escuda en "els recents problemes de tresoreria de la Generalitat, la CCMA i les seves empreses filials".
Una situació que els ha deixat sense la liquiditat "necessària per assumir -com sempre hem fet- tots els nostres compromisos de pagament previstos", de manera que es veuen "obligats a endarrerir el pagament dels nostres proveïdors durant els mesos de juliol i agost".
Un portaveu de TV3 ha indicat que la mesura afectarà l'abonament de factures per la compra de tot tipus de material destinat a les "activitats diàries" de la cadena, així com a problemes informàtics, reparacions elèctriques a més de petites produccions audiovisuals que requereixen els set canals que té en actiu l'ens per al seu bon funcionament.
Finalment, el representant de la televisió pública afegeix que el deute exclou a les productores externes que compten amb contractes de servei individualitzats i que són responsables del 25% del contingut total de la programació.