Comunicació · 12 de Maig de 2014. 11:25h.

TV3 va tractar la prostitució quasi com una professió

El CAC recorda a la CCMA que "cal extremar la cura en les notícies sobre prostitució"

El CAC considera que TV3 i el 3/24 van emetre una notícia sobre un curs de formació de prostitutes que, “parcialment, homologava la prostitució a una professió” i ha aprovat un acord on recorda a la CCMA que “cal extremar la cura en el tractament informatiu de temes especialment sensibles, com el de la prostitució, ja que poden afectar aspectes relatius a la dignitat humana”. 

El CAC, en un comunicat, afegeix que “cal abordar aquest tipus de notícies amb el rigor que mereixen per tal de transmetre una imatge igualitària, plural i no estereotipada de dones i homes a la societat”.

L’actuació del CAC es va iniciar després d’haver rebut tres queixes per l’emissió de dues notícies sobre un curs de prostitució. En concret, el 3/24 en va emetre la primera el 21 de febrer, mentre que TV3 en va emetre la segona −amb una edició diferent, però sobre el mateix fet informatiu− l’endemà.

El reportatge -denunciat per la diputada del PSC, Núria Parlon, durant la comissió de control de la Corpo al Parlament celebrada el passat 28 de febrer- explicava que "a internet els anuncis de prostitució no paren d’augmentar. En molts casos són de noies molt joves o de dones de més de 50 anys que amb la crisi han trobat la seva principal font d’ingressos en la prostitució".

Els presentadors del TN cap de setmana, Ramon Pellicer i Agnès Marqués, van manifestar que la cooperativa que oferia aquest curs "neix en un moment en què moltes dones empeses per la crisi comencen a prostituir-se".

Una imatge del reportatge (TV3)
Publicitat
Publicitat

19 Comentaris

Publicitat
#10 ramon, barcelona-c , 12/05/2014 - 18:38

I com s'havia de tractar si no com una professió ??. La moralina de l'esquerreta de tota europa i la local mes properes a les ONG luteranes o no ho enverinan tot .Es questiona la llibertat individual? la col.lectiva ? o la llibertat de pensament ??.No es d'extranyar que mitja europa emigrés a USA

#10.1 Ramona, Tarragona, 12/05/2014 - 20:18

Aquest deu ser jueu i "empresari" del sexe.
IsraelWorld.

#10.2 pepe, andorra, 13/05/2014 - 02:10

es mejor taparla con un burka, q su palabra valga la mitad de un hombre o colgar a los gays de un grua. Cosa q no he visto, nuriaramona, nunca en israel. Los romanos entonces debian ser tambien muy judios segun el amigo troll de los petrodolares saudies. Ahi donde te dan mil latigazos por un blog.

#10.3 pepe, andorra, 13/05/2014 - 22:53

en Israel sólo apedreamos a nuestras mujeres, madres, hermanas y hijas cuando intentan acercarse a rezar al Muro de las Lamentacione. Pero eso, amigo pepetroll de los petrodolares saudies, en la sinagoga me han dicho q no lo escriba.

#9 Pere, El Prat de Llobregat, 12/05/2014 - 16:10

És que és una professió! I ben digna! Ens donen pel cul cada dia els caps i els amos a la feina i els espanyols a la política, i ens hem de dedicar a menysprear una professió que dona pa a molts homes i a moltes dones, i felicitat pagada als seus usuaris... Si torno a néixer, jo em prostituiré.

#9.1 luis, barcelona, 12/05/2014 - 18:09

És que a tu els polítics catalans en comptes de "donarte pel cul" com a mi, et fan a mes a mes alguna feineta extra?
Ja que ho dius d'una manera ....

#8 LOLA, BCN, 12/05/2014 - 15:27

Quin problema hi ha?? el que es indignant es que la prostitució no estigui reconegut com a ofici i que tinguin la seva SS !!!

#8.1 pepe, andorra, 12/05/2014 - 20:20

la lola se va a los puertos a practicar la SS.

#8.2 pepe, andorra, 13/05/2014 - 02:13

y el pepetroll, alias el telegramas, no sabe lo q es la Ss y dice la primera cosa q cree graciosa. Q tierna es la juventud. Pues ya sabes, machote, muchos musus en tus morritos lindos y paz y prosperidad.

#8.3 pepe, andorra, 13/05/2014 - 22:49

la Ss eran aquellos malos de las películas q se llevaban detenidos a los sionistas. Igual q ahora, los sionista, internan a los árabes en los campos de concentración de Gaza y Cisjordania. Para q veas como cambian los tiempos, machote pepetroll.

#7 Pablito, Barcelona, 12/05/2014 - 12:51

Sencillamente vergonzoso. Sobra cualquier comentario.
Hoy más que nunca urge plantearnos cerrar TV3, que en lugar de informar malea cuanto puede a la sociedad elevando a dignidad la hediondez en encima nos cuesta un ojo de la cara..

#6 Papaluna, Barcelona, 12/05/2014 - 12:49

Sempre igual: "... per tal de transmetre una imatge igualitària, plural i no estereotipada de dones i homes a la societat"; us fixeu en el dit del savi que assenyala la Lluna. La prostitució, xacra social i humanitària, hores d'ara la exerceixen i maneguen al 95% els immigrants. No autóctons afamats