Publicitat
Comunicació · 13 d'Octubre de 2012. 12:13h.

Un diari alemany troba que les declaracions de Wert són "franquisme pur"

Frankfurter Allgemeine Zeitung creu que el ministre va fer "un regal de campana inesperat"

Un diari alemany troba que les declaracions de Wert són "franquisme pur"

Wert

El diari 'Frankfurter Allgemeine Zeitung' explica que "Espanya celebra amb estalvi seu Dia Nacional" i constata que "els catalans s'absenten amb intenció de les festes a Madrid". En aquest sentit apunten l'absència Artur Mas.

També assenyalen l'absència de la Infanta Cristina a causa de la "investigació per corrupció i malversació de fons públics contra el seu marit Inaki Urdangarin". "El lema 'Tots junts som la nostra força' va ser un intent per part del govern per contrarestar el moviment independentista català davant del patriòtic", consideren.

"Mentrestant, la disputa entre Madrid i Barcelona continu a altres nivells. Mentre que les Corts van rebutjar dimarts amb una aclaparadora majoria (86 per cent dels representants) un referèndum unilateral, els catalans es van defensar el dimecres amb una enquesta realitzada pel Centre d'Estudis d'Opinió en la qual el 74 per cent de la població estigués a favor ", recorden.

"El ministre espanyol de Cultura Ignasi Wert va fer llavors als separatistes un regal de campanya inesperat, quan pronuncià al Parlament que volia "espanyolitzar els estudiants catalans", de manera que es referia únicament a la igualtat lingüística i el dret dels pares que eduquin els seus fills segons la seva petició també en espanyol. Això era, com ressonava amb indignació, franquisme pur", consideren.

"No obstant això les armes més pesades va portar just abans de la desfilada la vicepresidenta del Govern Soraya Saenz de Santamaria quan acusava el govern insolvent de Mas, que havia sol·licitat el mateix dia de nou una bestreta addicional de 400 milions d'euros a Madrid, espantar els mercats financers per les seves polítiques secessionistes i així agreujar la crisi econòmica", conclouen.

Publicitat

47 Comentaris

Publicitat
#17 ciutadà ppcc, Barcelona, 14/10/2012 - 10:20

No cal que ho trobi cap diari alemany. És així. Aquí i a Groenlàndia.

#16 Josep, Madrid, 13/10/2012 - 23:25

Tras los efectos de la "lobotomía nacionalista", entiendo los exabruptos desde Catalunya; pero los españoles que critican la españolización de Wert, obviamente, desconocen cómo han sido los 30 años de nacionalismo catalán.

#16.1 Cigronet, SFG, 14/10/2012 - 10:04

Mireu inculte, perquè sou un inculte i un ignorant i no sabeu de la missa la meitat. Mireu, tinc 75 anys i què us creieu Vós que ens feien els feixistes desgraciats com Vós, als qui llavors anàvem a col·leg? Ens adoctrinaven en allò que ells volien. En quatre paraules: Aneu a fer punyetes!!

#16.2 Cigronet, SFG, 14/10/2012 - 10:09

Més a més, ens obligaven a parlar estranger. Ens obligaven a cantar un himne que no era el nostre. Ens castigaven si no anávem a missa. Llavors d'això Vós, inculte i ignorant, no en dieu adoctrinar ?? Torneu anar a fer punyetes !!

#16.3 SOMiSEREM, CALAF, 14/10/2012 - 10:35

Cigronet, sou collonut. Josep,Madrizz,tu estas lobotomizado de tanto mirar intereconomia,y salvame.

#16.4 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita, 14/10/2012 - 10:41

Miri Josep, no enganyin. Als meus fills, que han fet l'escola pública catalana, ningú els ha adoctrinat de cap mena de nacionalisme. Als 30 anys que diu vostè no hi ha hagut proselitisme, o s'haguessin aixecat moltes veus, entre elles la meva, que no em considero ni nacionalista ni independentista.

#16.5 Josep, Madrid, 14/10/2012 - 16:20

#16.4

Ignasi, han estudiat en castellà i català al 50%?
No t'insultaré #16.1
Cigronet. Les teves paraules et posen a l'alçada dels feixistes que cites.

#16.6 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita, 14/10/2012 - 20:11

El resultat és que els dos parlen perfectament les dues llengües i bastant bé l'anglès. Els de Madrid, on viu vostè, són generalment monolingües.On és la "lobotomía nacionalista"?

#16.7 Josep, Madrid, 15/10/2012 - 02:31

Encara no m'has contestat, Ignasi. Jo vaig estudiar en castellà i català; i també parlo francès, anglès i portuguès.
Visc a Madrid i Barcelona i, sincerament, a Madrid no trobo més ximplets que a BCN (més aviat el contrari).

#16.8 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita, 15/10/2012 - 09:43

Per a jutjar el sistema escolar català cal tenir o haver tingut fills en edat escolar a Catalunya, i veure que aprenen perfectament ambdues llengües, no fer preguntes capcioses de percentatges per a jutjar des del desconeixement. No he dit a Madrid hi hagi ximplets. Ets tu qui parles de lobotomies.

#16.9 Ignasi Ripoll, Sant Carles de la Ràpita, 15/10/2012 - 10:02

Josep, m'hauries de respondre això de la "lobotomia" perquè no comprenc que consideris que un sistema escolar en el que es garanteix el coneixement complert de dues llengües sigui pitjor que el que en garanteix sols una. En quant al adoctrinament, el comentari és una injúria al professorat.

#15 Ivan el terrible, Sant Cugat del Vallés, 13/10/2012 - 17:46

Wert tindrà treball en espanyolitzar als nens alemanys!

#14 Gelo71, Oviedo, 13/10/2012 - 17:44

Muy mal, E-notícies. La frase textual es "Das sei, so schallte es empört zurück, doch purer
Franquismus", Nótese el "sei", forma subjuntiva que indica estilo indirecto; es decir, el periodista alemán no valora, solamente cita: "Esto sería, según se ha replicado con indignación, franquismo puro".

#14.1 Frank, Berga, 13/10/2012 - 21:31

Es igual lo que diga el periódico y los alemanes y la biblia en pasta, a estos no les quita de la cabeza que todo el que diga que es español o se sienta español primero no puede ser catalan y segundo son franquistas y fachas, esto esta montado así y ni resucitando a Franco lo cambiaran

#14.2 Candide, Cataloniawatch, 13/10/2012 - 22:54

Correcto, Gelo71. És una cita indirecta que E-notícies ven com si fos opinió pròpia, no només del periodista, sinó fins i tot del diari. Molt malament!

#13 rodri, Barcelona, 13/10/2012 - 17:43

Els alemanys no van ser els únics que van votar un home que va assesinar 5milions de persones, i aquests ens donen lliçons...

#13.1 Marta, mataró, 13/10/2012 - 22:33

Aquest comentari està fóra de lloc.

#13.2 rodri, Barcelona, 13/10/2012 - 23:03

A Hitler el van votar que sàpiguen els alemanys que ara van de demòcrates.