La xarxa d'escoltes, gravacions secretes i informes va realitzar més de 500 dossiers sobre dirigents de partits catalans com a protagonistes, però també de PP i PSOE, empresaris, personalitats i destacats membres de la societat civil.
Segons informa La Vanguardia, aquests informes van ser encarregats i pagats per un gran ventall de formacions polítiques a l'agència de detectius Método 3 i possiblement a altres firmes del sector.
Segons el diari El País, un extreballador de l'agència de detectius Método 3 hauria posat en coneixement del Ministeri de l'Interior gravacions i documents dels seguiments fets per aquesta agència a polítics, però també a empresaris, jutges i fiscals els darrers anys.
Segons el rotatiu, les informacions afectarien tots els partits, tant de dins com de fora de Catalunya. L'extreballador, que havia estat policia nacional, treballava fins fa poc a l'agència de detectius i va treure els arxius de l'empresa quan van deixar de pagar-li la nòmina.
El Mundo, per la seva banda, detalla que l'enregistrament de la conversa entre la líder del PP català, Alícia Sánchez-Camacho i l'exparella de Jordi Pujol Ferrusola, el cas d'escolta que va destapar tot l'afer, tenia l'objectiu de trobar vincles entre les comissions pagades a Convergència a través del Palau de la Música i els comptes de la família Pujol.