La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha admès que les plataformes digitals s'han menjat l'audiència del Super3, el canal infantil de TV3. Romà ha exposat davant la comissió de control de la CCMA que cal "reinventar" el canal Super3 després de 30 anys d'història per "connectar amb els nens i nenes de Catalunya".
Actualment, segons ha detallat, a Catalunya "hi ha més d'un milió de nens i nenes de menys de catorze anys que consumeixen contingut audiovisual a través de mitjans de comunicació i plataformes digitals", però ha advertit que "tenim una audiència per sota de 200.000". "Portem uns anys on l'evolució de l'audiència ha anat caient", ha remarcat.
La presidenta de la Corop ho ha atribuït al fet que els hàbits de consum dels nens "han canviat moltíssim" perquè "no només el busquen a través de la televisió, sinó que accedeixen a plataformes digitals com YouTube o Apple TV". "Això ens fa necessari reinventar-nos i tornar a ser referents", ha insistit.
La CCMA vol rellançar el canal infantil amb una "oferta transmèdia" i ha anunciat que "a partir de la tardor anirem creant nous continguts per tal d'anar complementant una oferta que ens permeti enriquir el món digital del Super3".
Rosa Roma ha explicat que es faran "nous continguts, nous formats, que no només seran audiovisuals perquè incrementarem l'oferta de podcasts i altres continguts d'àudio" i també volen ser presents "en xarxes socials per comunicar-nos amb ells per portar-los als nostres entorns".
Finalment, ha exposat que "els nens i nenes estan buscant molt més contingut que troben quan accedeixen a YouTube, Netflix i a Disney". "Nosaltres hem de tenir suficient contingut perquè per a ells sigui atractiu i divertit entrar a les nostres plataformes", ha conclòs.